ΣΥΜΒΟΥΛΗ: Για πιο γρήγορο "κατέβασμα" της σελίδας χρησιμοποιήστε το Google Chrome.

Δευτέρα, 29 Οκτωβρίου 2012

ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΦΩΤΟΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ


Είναι πολλοί Έλληνες και Απόδημοι αδελφοί μας οι οποίοι κάθε έτος προσέρχονται στα Ιεροσόλυμα για να δουν και ακουμπήσουν το Άγιο Φως που κρατάν στα χέρια τους, του οποίου η φλόγα δεν τους καίει. 

Το Άγιο Φως συμβολίζει αλλά και υπενθυμίζει με θαυματουργικό τρόπο την Ανάσταση του Χριστού. Είναι ένα Θεόσταλτο θαύμα δια μέσου των αιώνων από το Φως του κόσμου, που είναι ο Χριστός, για τον κόσμο. Η επιστήμη δεν έχει την δυνατότητα να εξηγήσει αυτό το μεγάλο θαύμα και αυτή την φορά προς τιμή της δεν τόλμησε να αποφανθεί ούτε θεωρητικά.

Το Άγιο Φως θα φωτίζει τον κόσμο έως την αιωνιότητα και οι άνθρωποι αισθάνονται την παρουσία του Θεού ανάμεσά τους. Αυτό ακριβώς το Άγιο Φως να φωτίζει όλη την ανθρωπότητα για ένα καλύτερο αύριο.

Σε ένα αληθινό θαύμα άλλωστε πως να αποφανθεί η επιστήμη; Όμως το Apodimos.com απαντώντας σε μια Τηλεοπτική Εκπομπή ελληνικού καναλιού που αφορούσε το Άγιο Φως, στην οποία γινόταν λόγος για ύπαρξης χημικών ουσιών οι οποίες ανάβουν μόνες τους, την οποία είδε όλος Απόδημος Ελληνισμός, θα γνωρίσουμε τα πιο κάτω όσον αφορά το Άγιο Φως.

·          την τελετή του Αγίου Φωτός

·          το Αγιο Φως να διασχίζει όλα τα μέρη του Πανίερου Ναού της Αναστάσεως

·          μια μπάλα φωτός διέσχισε το πλήθος και πήγε και άναψε την λαμπάδα ενός ηλικιωμένου ανθρώπου

Για αυτό το λόγο θα παρουσιάσουμε στους πολυπληθείς επισκέπτες και αναγνώστες μας τα πιο κάτω όσον αφορά το Άγιο Φως .

Γνωρίζουμε σε όλους σας αγαπητοί αναγνώστες μας , ότι είναι παραδεκτό ότι το Άγιο Φως συμβολίζει αλλά και υπενθυμίζει με θαυματουργικό τρόπο την Ανάσταση του Χριστού πριν όμως την Ανάσταση και Ανάληψη , υπήρξε και το οδήγημα του Χριστού προς το Πάθος και την Σταύρωση και τα οποία είναι αλληλένδετα διότι είναι μια απόδειξη της αγάπης προς όλο τον κόσμο, του Θεού της Αγάπης.

Μέσα από την φωτογραφική ξενάγησημέσα από τις πιο κάτω φωτογραφίες θα αισθανθείτε στην παρούσα κατάσταση που υπάρχει στον Ναό της Αναστάσεως:

 
Είσοδος του Ναού Αναστάσεως    Η Αγία Πόρτα

  
Ναός της Αναστάσεως        Η Αγία Αποκαθήλωση

Ναός της Αναστάσεως       Το ΄Αγιο Κουβούκλιο
  
Ναός της Αναστάσεως       Ο Γολγοθάς

Ναός της Αναστάσεως     Γολγοθάς λεπτομέρεια
    
Ναός της Αναστάσεως     Το Παρεκκλήσι του Αδάμ

Ναός της Αναστάσεως       Παρεκκλήσι του Ακάνθινου Στεφάνου

Ναός της Αναστάσεως , Παρεκκλήσι της Αγίας Ελένης και Σπήλαιο εύρεσης του Τιμίου Σταυρού

Ναός της Αναστάσεως Παρεκκλήσι «Διεμερίσαντο τα Ιμάτια μου»

Ναός της Αναστάσεως Παρεκκλήσι των Κλαπών

Ναός της Αναστάσεως Παρεκκλήσι «Μη μου Άπτου»

  
Γενικά για  το Άγιο Φως

Μόνο ο Ελληνορθόδοξος Πατριάρχης έχει το προνόμιο και την εξουσία να βγάζει το Άγιο Φως.
  

Η Ιστορία του Ελληνορθόδοξου Πατριαρχείου Ιεροσολύμων

Πριν όμως αναφερθούμε στο Άγιο Φως θα παραθέσουμε ορισμένα ιστορικά στοιχεία που αφορούν το Ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο Ιεροσολύμων και την Ιστορία του. Η ιστορία του Πατριαρχείου ξεκινά από την πρώτη χριστιανική κοινότητα στα Ιεροσόλυμα στα χρόνια των Αποστόλων. Η Εκκλησία και η Επισκοπή των Ιεροσολύμων ήταν και είναι η Μητέρα όλων των εκκλησιών. Το Πατριαρχείο πέρασε πολλές περιπέτειες, γνώρισε πολλούς κατακτητές και διωγμούς. Υπήρχαν όμως πάντοτε ιερωμένοι και άνθρωποι πιστοί που με πολλές θυσίες και βάσανα καθιέρωσαν τα κεκτημένα του Ελληνορθόδοξου Πατριαρχείου Ιεροσολύμων.

-            Το 52 μ.Χ. γίνεται η Αποστολική Σύνοδος στα Ιεροσόλυμα.

-        Το 70 μ.Χ. η Ιερουσαλήμ καταλαμβάνεται και καταστρέφεται από τον Ρωμαίο αυτοκράτορα Τίτο. Οι Ρωμαίοι καταστρέφουν τον Ιουδαϊκό ναό και κάτω από δύσκολες συνθήκες οι χριστιανοί μετοικούν στην Πέλλα στα ανατολικά του ποταμού Ιορδάνη.

-        Το 135 μ.Χ. ο αυτοκράτορας Αδριανός ανοικοδομεί στα ερείπια των Ιεροσολύμων ρωμαϊκή πόλη που ονομάζει Αιλία Καπιτωλίνα και επιτρέπει στους χριστιανούς να επιστρέψουν. Στο μεταξύ ο χριστιανισμός είχε διαδοθεί σε όλη την Παλαιστίνη, και είχαν δημιουργηθεί πολλές κοινότητες και επισκοπές, τα πρωτεία όμως έχει η μητρόπολη της Καισαρείας.

-        Χάρη στους ναούς που έκτισαν ο αυτοκράτορας Κωνσταντίνος και η μητέρα του Αγία Ελένη το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων αποκτά την παλιά του δόξα. Τότε δημιουργήθηκε και η διαμάχη μεταξύ Καισαρείας και Ιεροσολύμων για τα πρωτεία που τελικά αναγνωρίζει στην Επισκοπή Ιεροσολύμων η Δ’ Οικουμενική Σύνοδος της Χαλκηδόνας το 451 μ.Χ. και την κάνει Πατριαρχείο με δικαιοδοσία σε όλες τις περιοχές της Παλαιστίνης και της ανατολικής όχθης του Ιορδάνη. Κατά τους βυζαντινούς χρόνους τον 5ο ως 7ο αιώνα είχε 5 μητροπόλεις, 60 επισκοπές και εκατοντάδες μοναστήρια.

-           Το 637 μ.Χ. οι άραβες που έχουν κατακτήσει τα Ιεροσόλυμα περιορίζουν την δραστηριότητα του Πατριαρχείου, αλλά έχει εξουσία σε χριστιανικές υποθέσεις, κοινωνικές και θρησκευτικές καιο Πατριάρχης αναγνωρίζεται ως ανώτατη αρχή όλων των χριστιανών της Αγίας Γης.

-        Το 1099 μΧ Οταν οι Σταυροφόροι κατακτούν τους Αγίους Τόπους, διορίζουν δικό τους Πατριάρχη, (έχει προηγηθεί το σχίσμα της Ανατολικής και Δυτικής Εκκλησίας το 1054) δεν κατάφεραν όμως να καταργήσουν τον Ελληνορθόδοξο Πατριάρχη που μένει για λόγους ασφάλειας στην Κωνσταντινούπολη.

-       Το 1187 μΧ Μετά την εκδίωξη των Σταυροφόρων, ο Ορθόδοξος Πατριάρχης επανέρχεται στο θρόνο του, ενώ το Πατριαρχείο των Σταυροφόρων μεταφέρεται στην 'Ακρα όπου παραμένει ως το 1230 μ.Χ. οπότε με την τελική εκδίωξη των Σταυροφόρων από την Παλαιστίνη καταργείται.

-        Τα χρόνια του 13ου -15ου αιώνα που ακολούθησαν με την κατοχή των Μαμελούκων ήταν τα πιο σκληρά και τραγικά που είχε να αντιμετωπίσει το Πατριαρχείο. Οι Μαμελούκοι που είχανφοβερό μίσος για τους χριστιανούς κατέστρεψαν κάθε χριστιανικό κτίσμα.

-        Τον 13ο αιώνα δημιουργείται το Αρμενικό Πατριαρχείο Ιεροσολύμων.

-        Τον 14ο αιώνα έρχονται στους 'Αγιους Τόπους Φραγκισκανοί μοναχοί που μαζί με μονοφυσίτες διαφόρων εθνοτήτων όπως Κόπτες, Αιθίοπες και Σύριοι που οργανώνονται σε Εκκλησιαστικές κοινότητες έχουν αξιώσεις και διεκδικούν δικαιώματα πάνω στα προσκυνήματα.

-        Το 1517 μ.Χ. η Ιερουσαλήμ καταλαμβάνεται από τους Τούρκους και ο αγώνας του Πατριαρχείου για την διάσωση των προσκυνημάτων όχι μόνο απέναντι στους Τούρκους αλλά καιέναντι των απαιτήσεων και των άλλων χριστιανών συνεχίζεται.

-        Το 1856 μ.Χ. η κατάσταση ξεκαθαρίζει με την κύρωση της «Συνθήκης των Προσκυνημάτων» Status Quo στο συνέδριο των Παρισίων. Από τότε ξεκινά μια νέα περίοδος ανασυγκρότησης για το Πατριαρχείο. 'Ολος ο χριστιανικός κόσμος και ιδιαίτερα το ελεύθερο πλέον Ελληνικό κράτος συμβάλει με δωρεές στον αγώνα της αναδημιουργίας. Μοναχοί και δωρητές αγοράζουν εκτάσεις, κτίζουν εκκλησίες και μοναστήρια, ανακαινίζουν τα κατεστραμμένα δημιουργώντας την απαραίτητη βάση για την διατήρηση του Πατριαρχείου.


Ιστορικό της εξελίξεως Αφής του Αγίου Φωτός

Κάθε Μεγάλο Σάββατο το μεσημέρι στον Πανίερο Ναό της Αναστάσεως στα Ιεροσόλυμα επαναλαμβάνεται το ΜΕΓΑ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΦΩΤΟΣ που συγκλονίζει, συγκινεί, αγαλλιάζει, σκορπίζει χαρά και πίστη σε όσους έχουν την τιμή και ευλογία να παρευρίσκονται στην ιεροτελεστία του Αγίου Φωτός.
*       Η Προετοιμασία του ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΟΥ ΤΑΦΟΥ για την Τελετή.  
Το Μεγάλο Σάββατο το πρωί πριν από την τελετή του Αγίου Φωτός γίνεται πρώτα ένας σχολαστικότατος έλεγχος του Παναγίου Τάφου και αμέσως μετά τον σφραγίζουν με το μελισσοκέρι που είχε ετοιμαστεί το πρωί. Ο έλεγχος γίνεται για να διαπιστωθεί ότι δεν υπάρχει οτιδήποτε μέσα στον Πανάγιο Τάφο το οποίο θα μπορούσε να προκαλέσει φωτιά. Αφού σφραγιστεί ο Πανάγιος Τάφος με το μελισσοκέρι οι αρχές τοποθετούν πάνω στο κερί τις σφραγίδες τους.


Μεγάλο ενδιαφέρον για τον έλεγχο δείχνουν και όλα τα άλλα δόγματα τα οποία με διάφορους τρόπους και πιέσεις έχουν από παλιά αποκτήσει δικαιώματα στον Πανάγιο Τάφο. Το ενδιαφέρον αυτό δεν είναι καθόλου τυχαίο. Αν τύχει κάποια χρονιά να μη βγάλει το 'Αγιο Φως ο Ορθόδοξος Πατριάρχης τότε θα αναλάβουν το προβάδισμα της τελετής του Αγίου Φωτός άλλοι.

Ο έλεγχος αρχίζει στις 10 το πρωί του Μεγάλου Σαββάτου και τελειώνει στις 11. Όσο γίνεται ο έλεγχος Ορθόδοξοι 'Αραβες νέοι διαδηλώνουν μέσα στον Ιερό Ναό υπέρ των ορθοδόξων δικαιωμάτων. Πρέπει να σημειωθεί ότι τον σχολαστικό έλεγχο του Παναγίου Τάφου παρακολουθούν εκπρόσωποι των Αρμενίων και άλλων δογμάτων.

  
Η Τελετή του ΑΓΙΟΥ ΦΩΤΟΣ

   Η τελετή του Αγίου Φωτός γίνεται στις 12 η ώρα το μεσημέρι του Μεγάλου Σαββάτου και αποτελείται από τρία στάδια για τα οποία θα αναφερθούμε πιο κάτω σε άλλο κεφάλαιο:

α. Την Λιτανεία,

β. Την είσοδο του Πατριάρχη στον Πανάγιο Τάφο, και 

γ. Τις προσευχές του Πατριάρχη για να βγει το 'Αγιο Φως.

Σύμφωνα λοιπόν με την παράδοση, το μεσημέρι του Μεγάλου Σαββάτου ο Ορθόδοξος Πατριάρχης με την συνοδεία του - αρχιερείς, ιερείς και διακόνους- αλλά και τον Αρμένιο Πατριάρχη μπαίνει στον Πανίερο Ναό της Αναστάσεως, ενώ οι καμπάνες χτυπούν πένθιμα. Πριν από την είσοδο του Πατριάρχη ο Σκευοφύλακας του Πανίερου Ναού φέρει την ακοίμητο κανδήλα, σβηστή εκείνη την ημέρα, για να αναφτεί με το 'Αγιο Φως. Από την εσωτερική είσοδο του Ναού του Αποστόλου Ιακώβου μπαίνει ο Πατριάρχης στο Ιερό Βήμα του Καθολικού και κάθεται στον πατριαρχικό θρόνο. Από αυτό το σημείο περνάνε και ασπάζονται το χέρι του Πατριάρχη οι εκπρόσωποι των Αρμενίων, των Αράβων, των Κοπτών και άλλων για να τους δοθεί το Άγιο Φως. Σύμφωνα με τα προνόμια αν δεν ασπαστούν το χέρι του Ορθόδοξου Πατριάρχη δεν έχουν το δικαίωμα να λάβουν το 'Αγιο Φως από τα χέρια του. Αμέσως μετά αρχίζει η Ιερή Λιτανεία η οποία περιφέρεται τρεις φορές γύρω από τον Πανάγιο Τάφο και μετά ο Πατριάρχης σταματάει μπροστά στον Πανάγιο Τάφο όπου βρίσκονται και οι επίσημοι.

Μετά την Λιτανεία αποσφραγίζεται ο Πανάγιος Τάφος και ο Πατριάρχης βγάζει την αρχιερατική στολή του και μένει μόνο με το λευκό στιχάριο.


Κατόπιν ο διοικητής της Ιερουσαλήμ και ο αστυνομικός διευθυντής ελέγχουν σχολαστικά τον Μακαριότατο Πατριάρχη μπροστά σε όλους ώστε να διαπιστωθεί ότι δεν έχει τίποτα μαζί του το οποίο μπορεί να μεταδώσει φως.

Μετά τον έλεγχο ο Μακαριότατος Πατριάρχης Ιεροσολύμων λαμβάνει τους σβηστούς πυρσούς και εισέρχεται μαζί με τον Δραγουμάνο των Αρμενίων στο Ιερό Κουβούκλιο. Όλα τα κανδήλια είναι σβηστά και τίποτα δεν είναι αναμμένο στον Ιερό Ναό αλλά και στον Πανάγιο Τάφο.


Πως βγαίνει το ΓΙΟ ΦΩΣ !!!

Μέσα στον Πανάγιο Τάφο ο Πατριάρχης γονατιστός κάνει αρχιερατική προσευχή διαβάζοντας και ειδικές ευχές παρακαλώντας τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό να στείλει το Άγιο Φως τουως δώρο αγιασμού για τους ανθρώπους. Και μέσα στην απόλυτο ησυχία κατά την ώρα που προσεύχεται ο Πατριάρχης ακούγεται ένας συριγμός και σχεδόν ταυτόχρονα γαλαζόλευκες αστραπές του Αγίου Φωτός διαπερνούν από παντού, λες και ανάβουν εκατομμύρια φωτογραφικά φλας και τα κανδήλια ανάβουν μόνα τους.

Μέσα στο Πανάγιο Τάφο οι πυρσοί που κρατάει προσευχόμενος ο Πατριάρχης και αυτοί ανάβουν μόνοι τους από το Άγιο Φως. Ταυτόχρονα το πλήθος ξεσπάει σε ζητωκραυγές ενώ δάκρυα χαράς και πίστης τρέχουν από τα μάτια του κόσμου.

  

  

Το 'Αγιο Φως για μερικά λεπτά της ώρας δεν έχει τις ιδιότητες τις φωτιάς.  Αυτό συμβαίνει τα πρώτα λεπτά της ώρας, όταν βγαίνει από τον Πανάγιο Τάφο ο Πατριάρχης και δίνει το 'Αγιο Φως στους πιστούς. Μπορεί οποιοσδήποτε να αγγίζει την φλόγα 33 κεριών και να μην καίγεται! Μετά από πάροδο 33 λεπτών περίπου η φλόγα είναι κανονική.

Ναός της Αναστάσεως Η σχισμένη κολώνα στην είσοδο του Ναού

Κατά καιρούς έχουν γίνει απόπειρες και από άλλα δόγματα να βγάλουν το 'Αγιο Φως αλλά αυτό στάθηκε αδύνατον. Για παράδειγμα το 1549μ.Χ. σύμφωνα πάντα με ιστορικές καταγραφές, οι Αρμένιοι δωροδόκησαν τον σουλτάνο Μουράτ για να τους δώσει την άδεια να εισέλθουν στον Πανίερο Ναό της Αναστάσεως και να βγάλουν αυτοί από τον Πανάγιο Τάφο το 'Αγιο Φως. Πράγματι ο σουλτάνος τους έδωσε την άδεια και οι Αρμένιοι μπήκαν μέσα στον Ναό και τον κλείδωσαν. Γεμάτος απελπισία ο Ορθόδοξος Πατριάρχης όταν είδε τους Αρμένιους να βρίσκονται μέσα στον Πανάγιο Τάφο, γονάτισε έξω στην είσοδο του Ναού κοντά σε μία από τις κολόνες. Ξαφνικά η κολόνα σχίστηκε  και βγήκε το 'Αγιο Φως ανάβοντας τις λαμπάδες του Πατριάρχη. Ο Αγαρηνός Εμίρης παρακολουθούσε τα γεγονότα από τον μιναρέ του τζαμίου που βρίσκονταν απέναντι από τον Ναό. Μόλις είδε τα γεγονότα φώναξε «Μεγάλη η πίστη των Χριστιανών! 'Ενας είναι ο αληθινός Θεός, ο Θεός των Χριστιανών. Πιστεύω στον Αναστάντα εκ νεκρών Χριστόν. Τον προσκυνώ ως Θεό μου». Μετά από αυτή την ομολογία του πήδησε από τον μιναρέ. Κατά την πτώση του όμως δεν έπαθε τίποτα. Τότε οι μουσουλμάνοι τον έπιασαν και τον αποκεφάλισαν. Το άγιο λείψανο του φυλάσσεται μέχρι και σήμερα στην Ιερά Μονή της Μεγάλης Παναγίας των Ιεροσολύμων.


Το Ιστορικό της προέλευσης του Αγίου Φωτός στα Ιεροσόλυμα

Πάντα για αιώνες μαζεύονται στα Ιεροσόλυμα οι προσκυνητές όχι μόνο να περπατήσουν την ίδια διαδρομή που περπάτησε ο Ιησούς αλλά και να δουν και να ζήσουν αυτό το θαυμαστό γεγονός πράγμα που δεν αμφισβητείται από κανένα είτε Ορθόδοξος Χριστιανός είτε Χριστιανός οποιονδήποτε δόγματος είτε Εβραίος είτε Μουσουλμάνος. Ας δούμε τα γεγονότα όπως καταγράφονται επί αιώνες:

-       Η προσφορά Αγίου Φωτός στους ανθρώπους δια της Αγιοπνευματικής Ορθοδοξίας του Τριαδικού Θεού, γίνεται επί αιώνες και ο πατριάρχης των Ιεροσολύμων το λαμβάνει και το διαμοιράζει σ’ όλο τον κόσμο, ώστε να υπάρξει μια θαυματική φωτοχυσία σαν απόδειξη του ζωντανού Θεού μας και της Χριστιανικής Ορθοδοξίας.

-       Ο χώρος που γίνεται το συμβάν αυτό είναι ο Πανάγιος Τάφος που περικλείεται από το Άγιο Κουβούκλιο με την περικλεή διακόσμηση του. Στον χώρο αυτό υπάρχει μια πόρτα που οδηγεί στον προθάλαμο ή Άγιο Λίθο. Ο χώρος αυτό είναι τετράγωνος με μια στήλη σε σχήμα κρατήρας στην μέση, στην στήλη αυτή είναι τοποθετημένο ένα κομμάτι από τον λίθο, που κύλησε ο άγγελος από το μνημείο. Αυτό το μικρό μέρος του λίθου είναι ότι έχει παραμείνει από την αποκοπή μικρών μερών του λίθου από βασιλείς, άρχοντες και από απλούς ανθρώπους. Στο εσωτερικό μέρος προθαλάμου με μια μόνο μικρή είσοδο οδηγείται ο καθείς στον Ζωοδόχο Τάφο, και επιστρέφει χωρίς να γυρνά την πλάτη του στον Ζωοδόχο Τάφο του Ιησού.

-       Η διαδικασία της θαυματικής προσφοράς του Αγίου Φωτός στους ανθρώπους (αναφερθήκαμε πιο πάνω) εξελίσσετε στα πιο κάτω στάδια, Το Σφράγισμα του Πανάγιου Τάφου και Την Λιτανεία.  

a.       Το Σφράγισμα του Πανάγιου Τάφου. Το σφράγισμα αυτό είναι αναγκαίο ώστε να μην πει κανείς τίποτα όσον αφορά το αδιάφανο και αδιάβλητο του θαυματικού γεγονότος αυτού. Από το πρωί του Μεγάλου Σαββάτου γίνεται ενδελεχής έλεγχος του χώρου του Πανάγιου Τάφου. Από τις 10 το πρωί και διαρκεί (1) μια ώρα. Άτομα με ειδικές άδειες εισέρχονται σβήνουν όλες τις λαμπάδες και τα κανδήλια και προσέχουν να μην υπάρχει τίποτα εύφλεκτο και που να μπορεί να ανάψει από οποιανδήποτε αιτία. Υπάρχουν πολλοί που ενδιαφέρονται εάν υπάρξει κάποιο τρικ αφής ή δεν έλθει το Άγιο Φως στον πατριάρχη Ιεροσολύμων τότε παρουσιαζόμενο στην επιφάνεια θα δώσει την δυνατότητα στους Λατίνους, Αρμενίους, Κόπτες και άλλους να αναλάβουν το προβάδισμα της τελετής από αυτόν. Έτσι όλοι οι πιο πάνω έχουν συμφέρον η αφή να είναι αδιάβλητη. Ο χώρος πλέον είναι εν πλήρη συσκότιση και τότε αρχίζει και δεύτερος και τρίτος έλεγχος και διαπιστούμενο ότι δεν υπάρχει καμιά αιτία ανάματος φλογός εξέρχονται οι κριτές από τον χώρο του Παναγίου Τάφου. Μόλις τελειώσει ο έλεγχος, γύρω από την 11 ώρα το πρωί γίνεται σφράγισμα του χώρου του Τάφου του Ιησού. Η σφράγιση γίνεται με δύο λευκές ταινίες σε σχήμα (Χ) κολλημένες από τις άκρες και στο μέσον με καθαρό κερί λειτουργημένο για 40 ημέρες και πάνω σ’ αυτό υπάρχει η επίσημη σφραγίδα του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων. Το σφράγισμα αυτό μας θυμίζει τους φύλακες του τάφου που είχαν σφραγίσει τον χώρο του τάφου του Ιησού με εντολή των Ρωμαίων από παράκληση των Ιουδαίων να μην κλέψουν το σώμα Του. Σήμερα ο Πανάγιος Τάφος είναι πλέον ελεγμένος, σφαλισμένος και σφραγισμένος ώστε να μην υπάρξει αδιαφάνεια όσον αφορά τον ερχομό του Αγίου Φωτός δια των χειρών του Ελληνορθόδοξου Πατριάρχου των Ιεροσολύμων. Το Άγιο Φως πάντα έρχεται σαν θαύμα στον κόσμο, διότι προέρχεται από τον Θεό για να συνεχίζουν να πιστεύουν οι άνθρωποι

b.      Η Λιτανεία. Όταν έρχεται ο Πατριάρχης, κάθεται στον θρόνο του και οι εκπρόσωποι των Αρμενίων, Αράβων, Συρίων, Κοπτών και των υπολοίπων του φιλούν το χέρι, αυτό το χέρι που θα τους προσφέρει το Άγιο Φως. Η Λιτανεία αρχίζει, προεξάρχοντος του εκάστοτε Πατριάρχου με τα χρυσοποίκιλτα άμφια του ακολουθούμενος μαζί με όλους τους επισκόπους με ψαλμωδίες και προσευχές, ακολουθούμενοι με τον Τίμιο Σταυρό τις λαμπάδες, τα εξαπτέρυγα, τα Λάβαρα . Κάνουν τρεις φορές το γύρω του Ιερού Κουβουκλίου όπου ψάλουν τον ύμνο «Φως Ιλαρόν». Τότε ο Πατριάρχης ελέγχετε με την σειρά του από τον διοικητή και τον αστυνομικό διευθυντή των Ιεροσολύμων, βγάζοντας όλα του τα άμφια και παραμένοντας μόνο με το στιχάριο, την ζώνη και τα επιμάνικα. Όταν τελικά μετά τον εξονυχιστικό έλεγχο δεν βρεθεί τίποτα μεμπτό όσον αφορά την δυνατότητα του εξωγενούς ανάματος φλογός . Στις 12 ώρα σφραγίζεται η θύρα εισερχόμενος μόνο ο πατριάρχης και ο Αρμένιος εκπρόσωπος ώστε να παρακολουθεί από κοντά τις κινήσεις του. Πάνω στο μνήμα του Ιησού υπάρχει μια σβηστή κανδήλα μαζί με πακέτα των 33 σβηστών κεριών το καθένα . Τότε γονατίζει και προσεύχεται, θρόμβοι αγωνίας γεμίζει το πρόσωπο του και τότε «Φως» «Άγιο Φως» φωτίζει τον χώρο και ανάβει την κανδήλα και τα κεριά. Εμφανίζεται ο Πατριάρχης με τις δέσμες των κεριών θαυματικά αναμμένες και όλοι λαμβάνουν το Άγιο Φως από το χέρι του. Οι καμπάνες χτυπούν χαρμόσυνα. Το παίρνει πρώτα σύμφωνα με την διαδικασία που προέρχεται από το προνόμιο που έχουν, ο Αρμένιος, ο ορθόδόξος Άραβας ιερέας, οι Κόπτες, οι Σύριοι και ο κόσμος που παρακολουθεί την διαδικασία.
  
c.       Η Ουράνια ΦλόγαΗ ουράνια φλόγα του Αγίου Φωτός που δέχεται ο Πατριάρχης στον χώρο του Μνήματος του Ιησού, μοιάζει σαν στροβίλισμα γαλαζόλευκου φωτός και μεταλλάσσεται σε λευκό και που επικάθεται στον χώρο. Ανάβει την κανδήλα και τα κεριά. Ό Πατριάρχης Ιεροσολύμων εξέρχεται και όπως γνωρίσαμε το μοιράζει σ’ όλους. Τα αεροπλάνα το μεταφέρουν σ’ ολόκληρη την οικουμένη και φωτίζει τις εκκλησιές των χωρών που πιστεύουν την Χριστιανική Ορθοδοξία.

  
Ανθρώπινες επιβεβαιώσεις του γεγονότος

Υπάρχουν και ανθρώπινες επιβεβαιώσεις διαχρονικά όσον αφορά την θαυματική παράδοση της Ουράνιας Φλόγας από τον Θεό. Σύμφωνα δημοσιεύματα υπάρχουν καταγεγραμμένες περιπτώσεις, όπου υπήρξε αμφιβολία για το γεγονός, όπως 

-        Του Μητροφάνουςο οποίος ήταν φύλακας του Μνημείου το 1926 και μόνο οδηγό είχε την αμφιβολία και κρυφά είδε τα την θαυματική πράξη. Μετά το γεγονός περιέγραψε τα εξής,«ήμουν κρυμμένος στον χώρο του μνημείου, ήταν απόλυτο σκοτάδι και σιωπή. Εισήλθε ο Πατριάρχης και ξαφνικά άκουσα ένα σφύριγμα σαν να είναι ανεμοστρόβιλος και ένα γαλάζιο φως να γεμίζει τον χώρο και το πρόσωπο του γεμάτο θρόμβους ιδρώτα. Άρχισε να λέει ευχές και το χρώμα του φωτός έγινε κατάλευκο τέτοιο χρώμα που ποτέ δεν είδα, και εντοπίστηκε πάνω από το κεφάλι του, πήρε στα χέρια του και πριν ακουμπήσει τα 33 κεριά άναψαν μαζί με το καντήλι του Τάφου. Άρχισα να κλαίω, ο Πατριάρχης εξέρχεται προς τον Προθάλαμο και άρχισε να μοιράζει το Άγιο Φως»

-        Μαρτυρία Αβησσυνίου Μοναχού. Επί 30 χρόνια προσπάθησα να παραστώ μπροστά στο αυτό το μεγάλο γεγονός. Το 1960 κλείστηκα στον χώρο και είδα τον Ορθόδοξο αρχιερέα να προσεύχεται και ξαφνικά το σώμα του, το κεφάλι του γέμισε με ένα φως σαν να είναι μια μεγάλη λευκή φλόγαΑυτομάτως και τα κεριά και η κανδήλα άναψαν με το Φως αυτό. Ο Πατριάρχης βγήκε και άρχισε να μοιράζει το Άγιο Φως στους ανθρώπους

-       Μαρτυρία Πατριάρχου Ιεροσολύμων. «έχοντας ήρεμη την συνείδηση μου και τίποτα επισκιάζει την αφοσίωση μου στο Θεό νοιώθω μια ανεξήγητη χαρά. Μόλις εισέλθω στο Πανάγιο Τάφο, τα πάντα είναι ελεγμένα και λέω τις άγιες ευχές, ανυψώνω τις δέσμες με τα σβηστά κεριά και αυτομάτως η αγία κανδήλα και αυτά ανάβουν. Εάν δεν νοιώθω αυτή την ανεξήγητη χαρά ανάβει μόνο η αγία κανδήλα μόνη της.»  


Προνομιακή ευλογία του Θεού στους Ελληνορθόδοξους

Το γεγονός είναι ένα και δεν αμφισβητείτε από κανένα όσον αφορά την παραχώρηση της θαυματικής παραχώρησης του Αγίου Φωτός δια των Ελληνορθόδοξων, σ’ όλο τον κόσμο.Πολλοί έχουν εμποδίσει τον ορθόδοξο Πατριάρχη Ιεροσολύμων να μην μπορέσει να λάβει το Πνευματικό Φως που προέρχεται από τους Ουρανούς δια της προσευχής. Υπάρχουν στοιχεία κατά τα οποία:
  
-             Το 1101 μ.Χ οι Λατίνοι σταυροφόροι εμπόδισαν με βία την τέλεση της ιεράς Λιτανείας και την Τελετή και προσπάθησαν να βγάλουν το Άγιο Φως μόνοι τους εμποδίζοντας τους Ορθοδόξους. Προσευχήθηκαν από το Μεγάλο Σάββατο μέχρι την Κυριακή του Πάσχα αλλά δεν γινόταν τίποτα, και έφυγαν. Οι Ορθόδοξοι άρχισαν την Λιτανεία και προσευχόντουσαν . Το Άγιο Φως εμφανίστηκε και γέμισε τον Ναό της Αναστάσεως. Τότε οι Λατίνοι ήλθαν και πήραν το Άγιο Φως από τα χέρια του Ορθόδοξου Πατριάρχη.
  
-       Το 1517 μ.Χ οι Αρμένιοιδωροδόκησαν το Αγαρηνό διοικητή των Ιεροσολύμων με πολύ χρυσάφι με σκοπό να μην επιτραπεί στους Ορθόδοξους να μπουν στον ναό. Όλοι από τον απλό ορθόδοξο χριστιανό μέχρι τον Πατριάρχη καθόντουσαν γονατιστοί και με κλάματα προσευχόντουσαν. Όπως είναι καταγραμμένο ξαφνικά ακούστηκε ένας υπόκωφος κρότος, σηκώθηκε ισχυρός άνεμος και η δεξιά πλευρά της κολόνας στην είσοδο του Ναού σχίστηκε στα δύο και βγήκε το Άγιο Φως προς τους Ορθοδόξους Χριστιανούς. Ακόμα μέχρι σήμερα υπάρχει η σχισμή. Ό Αγαρηνός Εμίρης που είδε το γεγονός αναβόησε ότι «Πιστεύω στην πίστη των Χριστιανών, και την Ανάσταση του Χριστού.» μετά πήδηξε από τον ψηλό μιναρέ στην αυλή του Ναού και δεν έπαθε τίποτα. Τότε οι Μουσουλμάνοι σύρανε τα σπαθιά τους και τον αποκεφάλισαν, χαρίζοντας έναν ακόμα μάρτυρα ομολογητή στον Χριστιανισμό. Τα άγια λείψανά του φυλάσσονται στη Μονή της Μεγάλης Παναγίας των Ιεροσολύμων.  




Apodimos.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου