Δευτέρα 29 Φεβρουαρίου 2016

Κυριακή του Ασώτου στην Αταλάντη




Στην πόλη της Αταλάντης μετέβη την Κυριακή 28 Φεβρουαρίου ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Νικόλαος, ιερούργησε στον καλλιμάρμαρο ιερό Μητροπολιτικό Ναό των Αγίων Θεοδώρων της πόλεως και ετέλεσε το τεσσαρακονθήμερο Μνημόσυνο του αειμνήστου Γεωργίου Μαντά.


Στο κήρυγμά του ο Ποιμενάρχης μας αναφέρθηκε στην παραβολή του Ασώτου τονίσας ότι το μήνυμα του σημερινού Ευαγγελίου είναι ότι ο Θεός Πατέρας μας είναι γεμάτος αγάπη. Δεν είναι μόνο Θεός των δικαίων αλλά και των αμαρτωλών, από τους οποίους περιμένει έμπρακτη μετάνοια και επιστροφή. Όταν είμαστε απελπισμένοι από τις αμαρτίες μας ωφέλιμο είναι να διαβάζουμε την παραβολή του Ασώτου, κατέληξε ο Σεβασμιώτατος.  

Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2016

Κορυφαίον γεγονός εις την εν Κύπρω Εκκλησίαν



Του Πρωτοπρεσβυτέρου π. Ιωάννου Κ. Διώτη
Θεολόγου και Δημοσιογράφου


Μετά από τον Νέον Εκκλησιαστικόν Καταστατικόν Χάρτην της Κύπρου, ο οποίος φέρει την σφραγίδα του σημερινού δημιουργικού Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου της εν Κύπρω Εκκλησίας κ. Χρυσοστόμου Β , με πρωτοβουλίαν και συντονισμόν του ιδίου, ιδρύθη υπό της εν Κύπρω Εκκλησίας Νέα Θεολογική Σχολή της Ορθοδοξίας με κρατικήν νομικήν κάλυψιν. Το γεγονός αυτό είναι πράγματι κορυφαίον και ιστορικόν. Τίθεται δε εις εν πλαίσιον παγκοσμίου εκτάσεως.
Ευρισκόμεθα υπό τον οδοστρωτήρα της αρξαμένης παγκοσμιοποιήσεως και της επιδιωκομένης πανθρησκείας με προγραμματισθείσαν υπό των αοράτων σκοτεινών δυνάμεων την εξαφάνισιν της Ορθοδοξίας και του Ελληνισμού. Η αθεϊστική προπαγάνδα συστηματοποιείται περισσότερον και οργανώνεται. Αι ηθικαί και πνευματικαί αξίαι υποβαθμίζονται συνεχώς εις παγκόσμιον κλίμακα. Η τρομοκρατία είναι παγκόσμιος απειλή και πληγή. Η ευρυτάτη επέκτασις του Ισλαμισμού θέτει εις άμεσον κίνδυνον την εθνικήν συνοχήν πολλών κρατών. Η απροκάλυπτος διεθνής υποστήριξις του δυσώδους πάθους της ομοφυλοφιλίας απεργάζεται την ηθικήν διαφθοράν κυρίως της νεότητος. Η απειλή ενός τρίτου παγκοσμίου πολέμου δημιουργεί φοβίαν, αστάθειαν και αβεβαιότητα εις τους λαούς. Ειδικώτερον εις την Ορθόδοξον Ελλάδα έχομεν κυβερνήσεις αθέων και απάτριδων, οι οποίοι επιδιώκουν να αποδομήσουν και να ισοπεδώσουν όλα τα ιερά και τα όσια του Ορθοδόξου Ελληνικού Γένους. Ο προορισμός των Θεολογικών Σχολών των Πανεπιστημίων Αθηνών και Θεσσαλονίκης έχει ανατραπή με το σύστημα των εισαγωγικών εξετάσεων, ώστε να έχωμεν εις την εκπαίδευσιν και πολλούς αθέους θεολόγους, οι οποίοι δηλητηριάζουν την μαθητιώσαν νεολαίαν. Επισημαίνω ακόμη ότι εις την Θεολογικήν Σχολήν της Θεσσαλονίκης ιδρύεται, ανεπιτρέπτως, Κέντρον Ισλαμικών Σπουδών. Τέλος, η Θεολογική Σχολή της Χάλκης εκ της οποίας απεφοίτησε πλήθος Ελλήνων θεολόγων παραμένει αναγκαστικώς κλειστή επί αρκετάς δεκαετίας.

Η ΔΙΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ή ΕΛΕΟΣ, ΟΧΙ ΑΛΛΟΙ ΝΟΜΟΙ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ!





Κάποιος νομικός – όπως μας διηγείται ο ευαγγελιστής Λουκάς – σηκώθηκε και πήγε στον Ιησού με σκοπό να τον πειράξει και να το γελοιοποιήσει, απομυθοποιώντας τον έτσι, σε όσους τον άκουγαν και όσους τον ακολουθούσαν και τον ρώτησε: «Διδάσκαλε τι να κάνω για να κληρονομήσω την αιώνια ζωή;» Λουκάς 10:25.
   
Από τότε και εφεξής για πάνω από δύο χιλιάδες χρόνια, το νομικό πνεύμα εισχώρησε για τα καλά στην Εκκλησία και την εκπειράζει, αφού ζητάει συνταγολόγια και νόρμες με τα οποία μπορεί τάχα να σωθεί ο άνθρωπος, αφού δεν θα αναλαμβάνει καμιά προσωπική ευθύνη, απολαμβάνοντας την ανευθυνότητα του νηπίου. 

Αρκετοί μάλιστα συνηθισμένοι από άλλες πρακτικές, διαμαρτύρονται αγανακτισμένοι επειδή η Εκκλησία μας, δεν παίρνει θέση για διάφορα «καυτά» θέματα και ζητήματα της επικαιρότητας, όπως κάνουν άλλες Εκκλησίες. 

Και το αστείο της υπόθεσης είναι, πως συνήθως αυτοί που διατυπώνουν αυτές τις αξιώσεις δεν είναι άνθρωποι του λαού, αλλά οι «διανοούμενοι», που φαίνεται πως «τρελαίνονται» και λιγώνονται με την τακτική ορισμένων θρησκευτικών οργανώσεων και σεκτών, που οι ιεράρχες τους ή οι αρχηγοί τους ασκούν τον ρόλο κηδεμονίας των ανηλίκων.

Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2015

Η Μαγεία και οι εξορκισμοί στην Ορθόδοξη Εκκλησία

Του Πρωτοσυγκέλλου της Ι.Μ. Φωκίδος
και Καθηγουμένου της Ι.Μ.
Αγίων Αυγουστίνου Ιππώνος και Σεραφείμ του Σαρώφ,
Γέροντος 
Νεκταρίου Μουλατσιώτη


Η εμπειρία της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας που προέρχεται από τους αγίους όλων των αιώνων, μας πληροφορεί χωρίς αμφιβολία ότι υπάρχουν «μάγια» και αυτά δεν είναι τίποτε άλλο από την ανόητη και επικίνδυνη συνεργασία των ανθρώπων με δαιμονικά πνεύματα. Η Εκκλησία μας δηλαδή γνωρίζει ότι η μαγεία, ένα φαινόμενο που κυριαρχεί στην εποχή μας, είναι στην ουσία της λατρεία του Σατανά και των δαιμόνων του, λατρεία του διαβόλου, που κάποτε ήταν Αρχάγγελος του Θεού με το όνομα Εωσφόρος και ο οποίος από υπερηφάνεια θέλησε να λατρευτεί ο ίδιος ως θεός, με αποτέλεσμα να εκπέσει της Χάριτος του Θεού και να καταντήσει άγγελος του σκότους. Τα ονόματα που του δίνει η Εκκλησία υποδηλώνουν τα χαρακτηριστικά της σκοτεινής του φύσης. Ονομάζεται «σατανάς» που σημαίνει «καταστροφέας» και «διάβολος» ή «πονηρός» ή «πειρασμός», ονόματα που δηλώνουν ότι προσπαθεί να ξεγελάσει τον άνθρωπο, να τον δελεάσει με απάτες και να τον κερδίσει, προσφέροντάς του προσωρινά οφέλη, προκειμένου τελικά να τον καταστρέψει.
  
Οι άνθρωποι που ξεγελιούνται και ασχολούνται με διάφορες τελετές μαγείας, σατανιστές, μάγοι, μέντιουμ, αστρολόγοι, χαρτορίχτρες, καφετζούδες ή άλλα δήθεν «χαρισματικά» άτομα, στην πραγματικότητα δεν έχουν κανένα δικό τους υπερφυσικό χάρισμα, αλλά είτε ενσυνείδητα είτε επειδή έχουν παραπλανηθεί, χρησιμοποιούν τις δυνάμεις του σατανά με επικλήσεις για να πετύχουν την ικανοποίηση των επιθυμιών τους και πολλοί το κάνουν κατ’ επάγγελμα. Από την άλλη, όλοι εκείνοι που τους επισκέπτονται, άλλοτε για να κάνουν κακό σε κάποιον και άλλοτε για να λύσουν τα προβλήματά τους, ή για να λύσουν τα μάγια που άλλοι τους έχουν κάνει, βρίσκονται τελικά χωρίς να το θέλουν και οι ίδιοι μπλεγμένοι σε ένα σατανικό παιχνίδι, επικίνδυνο πολλές φορές ακόμα και για τη ζωή τους.

Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 2015

Πανδήμως εορτάσθηκε η επέτειος της θαυματουργικής διασώσεως της Αταλάντης από τους Αγίους Αναργύρους


     
Με λαμπρότητα και πάνδημη συμμετοχή των κατοίκων της Αταλάντης εορτάσθηκε την Παρασκευή 13 Νοεμβρίου η μνήμη του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου και η επέτειος της διασώσεως των κατοίκων της πόλεως, από την θανατηφόρα επιδημία του έτους 1918, μετά από θαυματουργική επέμβαση των Αγίων Αναργύρων.
  

Στην πανηγυρική Θεία Λειτουργία που τελέσθηκε στον καλλιμάρμαρο Μητροπολιτικό Ναό των Αγίων Θεοδώρων Αταλάντης ιερούργησε και ωμίλησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Νικόλαος με τη συμμετοχή των Ιερέων της περιοχής, έψαλλε δε ευρωπαϊκή χορωδία υπό την διεύθυνση του Πρωτοψάλτου κ. Νικολάου Σαμαρτζή.


Στο κήρυγμά του ο Ποιμενάρχης μας αναφέρθηκε στην σπουδαία προσωπικότητα του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου και την πολυτάραχη ζωή του αλλά και στη σωτήρια επέμβαση των αγίων και θαυματουργών Αναργύρων προς τους κατοίκους της Αταλάντης. Επεσήμανε ότι οι εορτές αυτές είναι ιστορικοί σταθμοί και ευκαιρίες αναβάσεως και ανατάσεως για όλους μας και ευχήθηκε οι Άγιοι να σκεπάζουν την πόλη και την Ιερά Μητρόπολη και να μας χαρίζουν τη δύναμη να βοηθούμε τους πάσχοντες αδελφούς μας γιατί βοηθώντας τους, ελεούμε και βοηθούμε τον ίδιο το Χριστό, από τον οποίο θα λάβουμε εν ημέρα κρίσεως τη δικαία ανταπόδοση.
  

Μετά την Θεία Λειτουργία πραγματοποιήθηκε στους δρόμους της πόλεως η μεγαλοπρεπής λιτάνευση της θαυματουργού Εικόνος των Αγίων Αναργύρων της ομωνύμου Ιεράς Μονής της Αταλάντης, με τη συμμετοχή των μαθητών των Σχολείων, της Φιλαρμονικής του Δήμου, των μοναζουσών, των επισήμων και του λαού.


Στους εορτασμούς παρέστησαν μεταξύ άλλων Αντιδήμαρχοι και μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Λοκρών, εκπρόσωποι της Αστυνομίας και του Λιμενικού και άλλοι εκπρόσωποι φορέων της πόλεως καθώς και πλήθος πιστών, οι οποίοι εξέφρασαν την ευγνωμοσύνη τους προς τους προστάτες τους Αγίους Αναργύρους, οι οποίοι από την ιερά τους Μονή σκεπάζουν και ενισχύουν το λαό με τις ακοίμητες προς Κύριον πρεσβείες τους.

Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2015

Επιστολή Σεβ. Πειραιώς Σεραφείμ προς τον Υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη




Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Θ Ε Ν

 Ἐν Πειραιεῖ τῆ 9/11/2015

Ὁ Σεβ. Μητροπολίτης Πειραιῶς κ. Σεραφείμ ἀπέστειλε τήν ἀκόλουθη ἐπιστολή πρός τόν Ἐξοχώτατο Ὑπουργό Παιδείας, Ἔρευνας καί Θρησκευμάτων κ. Νικόλαο Φίλη μέ ἀφορμή τό θόρυβο πού ἔχει προκληθῆ σχετικά μέ τό μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν, τήν λειτουργία Κατεύθυνσης Ἰσλαμικῶν Σπουδῶν καί τόν χωρισμό Ἐκκλησίας-Πολιτείας.

ΕΚ ΤΗΣ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ

Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2015

Πρωτοχριστιανική Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιακώβου του Αδελφοθέου στον Μητροπολιτικό Ναό Λαμίας




Την Παρασκευή 23 Οκτωβρίου, ημέρα κατά την οποία η Εκκλησία μας εορτάζει την μνήμη του Αγίου Ενδόξου Ιερομάρτυρος Ιακώβου του Αδελφοθέου, πρώτου Επισκόπου των Ιεροσολύμων, τελέσθηκε στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Λαμίας η πρωτοχριστιανική θεία Λειτουργία του Αγίου.

Στη θεία Λειτουργία ιερούργησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Νικόλαος πλαισιούμενος από Πρεσβυτέρους και Διακόνους, παρέστησαν δε ιερείς, οι μαθητές του Εκκλησιαστικού Γυμνασίου και Λυκείου Λαμίας, μία τάξη μαθητών του 6ου Γυμνασίου Λαμίας με τον Καθηγητή τους κ. Ανδρέα Ιωακείμ και πλήθος πιστών.

Στο κήρυγμά του ο Ποιμενάρχης μας αναφερόμενος στη θεία Λειτουργία του Αγίου Ιακώβου ετόνισε τον αναβαπτισμό των πιστών μέσα στο πνεύμα της γνησιότητος και του ενθουσιασμού των Χριστιανών των πρώτων αιώνων της Εκ­κλη­σίας που επιτυγχάνεται μέσα από τις ευ­χές, τους ύμνους, το τελετουργικό και τα ιερά Αναγνώσματα της πρώτης αυτής Α­ποστολικής Λειτουργίας, τα οποία εκφράζουν το πνευ­ματικό κλίμα των πρώτων χρι­στιανών και γεμίζουν την ψυχή μας από κατάνυξη μεταδίδοντας την ζέουσα πίστη και την αγία ζωή των πι­στών της πρωτοχριστιανικής εκείνης επο­χής.

ΚΑΙ ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΕΧΟΥΝ ΛΟΓΟ Σ’ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΟΠΟ…

[ Του Αρχιμ. π. Κων/νου Ραμιώτη * ]


Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ είναι εκ φύσεως κοινωνικός και θρησκευτικός. 
Η Θρησκεία είναι κοινωνικός και θείος θεσμός. 
Το Κράτος είναι θεσμός. 
Οι θεσμοί είναι η νομιμοποίηση των ανθρώπινων αναγκών. 
Κάποιοι μπορεί να θεωρούν ότι στη χώρα μας η Ορθόδοξη Χριστιανική Εκκλησία είναι «μη νομιμοποιημένη» πηγή εξουσίας, με αποτέλεσμα να στρέφονται εναντίον της. Έχουν λάθος.

Από την άλλη, κανείς δεν περίμενε, έπειτα από τις προηγηθείσες κρίσεις Κράτους-Εκκλησίας, το θέμα να προκύψει εκ νέου, από μία αριστερή κυβέρνηση. 
Τα όποια θρησκευτικά ζητήματα έχουν λυθεί αμετάκλητα και με την απόφαση του Δικαστηρίου των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και έχουν απαντηθεί από την ιστορική πορεία της χώρας μας και το Σύνταγμά μας. 
Ταυτόχρονα, η ίδια η πείρα το επιβεβαιώνει ότι σήμερα, όπως και παλαιότερα, ο δήθεν χωρισμός από την Πολιτεία χρησιμοποιείται με τρόπο απειλητικό προς την Εκκλησία.

Τρίτη 20 Οκτωβρίου 2015

Θεία Λειτουργία του Αγίου Ιακώβου του Αδελφοθέου στον Μητροπολιτικό Ναό Λαμίας




Σᾶς γνωρίζουμε, ὅτι τήν Παρασκευή 23 Ὀκτωβρίου, ἡμέρα κατά τήν ὁποία ἡ Ἐκ­­κλη­σία μας ἑορτάζει τή μνήμη τοῦ Ἁγίου Ἰακώβου τοῦ Ἀ­δελ­φοθέου, στό Μητροπολιτικό Ἱερό Ναό τοῦ Εὐαγγελι­σμοῦ τῆς Θεοτόκου Λα­­μίας, θά τελεσθεῖ ἡ πρωτοχριστιανική Θεία Λει­τουρ­γία τοῦ Ἁγίου Ἰα­κώ­βου

Στή Θεία Λειτουργία θά ἱερουρ­­γήσει ὁ Σεβασμιώτατος Μητρο­πο­λί­­της μας κ. Νικόλαος πλαισιού­μενος ἀπό Πρεσβυτέρους καί Δια­κό­νους.

Αὐτή ἡ Θεία Λειτουργία, τήν ὁποία τελοῦσε στά Ἱερο­σό­λυμα ὁ Ἅγιος Ἰά­κωβος ὁ Ἀδελφόθεος, διακρίνεται γιά τούς ὡραίους ἀντι­φωνικούς ὕμνους, τίς ἐκτενεῖς εὐχές καί τήν ἰδιαίτερη ἀνα­φο­ρά στή φύση, στά μαρ­τύρια τῶν ἁγίων στήν ἑνότητα τῶν Ἐκκλη­σιῶν καί γενικά σέ ὅλα τά προ­βλή­ματα τῆς χειμαζομένης Ἐκκλη­σίας.

Τιμήθηκε ο προστάτης της Αστυνομίας Άγιος Αρτέμιος στη Λαμία




Τον προστάτη της Άγιο Αρτέμιο ετίμησε η Ελληνική Αστυνομία την Τρίτη 20 Οκτωβρίου.

Στην πόλη της Λαμίας τελέσθηκε Δοξολογία στο Μητροπολιτικό Ναό Ευαγγελισμού της Θεοτόκου στην οποία χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Νικόλαος, παρουσία του Γενικού Αστυνομικού Διευθυντή Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδος Υποστρατήγου Ανδρέα Αποστολόπουλου, του Αστυνομικού Διευθυντή Φθιώτιδος Ταξιάρχου Μιχαήλ Πάππου, του Διοικητού της Τροχαίας Λαμίας κ. Ανδρέα Κυρίτση και άλλων αστυνομικών διοικητών της Φθιώτιδος και αποστράτων Αστυνομικών,  του Περιφερειακού Διευθυντή της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Αρχιπύραρχου Νικολάου Ντίτσα, του Διοικητού του  ΚΕΥΠ Ταξιάρχου Δημητρίου Φακάκη, του Λιμενάρχου Στυλίδος Ι. Κοντοστέργιου, του  Αντιπεριφερειάρχου Φθιώτιδος κ. Ευθυμίου Καραΐσκου, του Δημάρχου Λαμιέων κ. Νικολάου Σταυρογιάννη, της Αντιεισαγγελέως Πρωτοδικών Λαμίας κας Αρετής Δελόγλου, του Προέδρου του Δικηγορικού Συλλόγου Λαμίας κ. Αθανασίου Μακρυγιάννη και άλλων εκπροσώπων φορέων της Φθιώτιδος.

Ο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΜΙΛΗΣΕ ΣΤΗΝ ΔΙΕΘΝΗ ΔΙΑΣΚΕΨΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΣΤΗΝ ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ




"Η αρμονική και μακρά συνύπαρξη των μονοθεϊστικών θρησκειών στη Μέση Ανατολή μέσα στους αιώνες αποδεικνύει ότι μπορούν να ξεπεραστούν τα προβλήματα" τόνισε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος στις εργασίες της Διεθνούς Διάσκεψης στην Αθήνα, με θέμα «Θρησκευτικός και πολιτιστικός πλουραλισμός και ειρηνική συνύπαρξη στη Μέση Ανατολή». 

Στη συνέχεια της ομιλίας του, αναφέρθηκε στις ατυχείς καταστάσεις που βιώνουμε τα τελευταία χρόνια, μέσω της τραγικής στρέβλωσης του Ισλάμ από ριζοσπαστικές τρομοκρατικές δυνάμεις. "Στο όνομα του Θεού διαπράττουν τρομερά εγκλήματα", υπογράμμισε ο Οικουμενικός Πατριάρχης. 

Επεσήμανε ακόμη την ανάγκη έκκλησης όλων των θρησκευτικών ηγετών να δημιουργήσουν πλαίσιο διαχείρισης θρησκευτικής κρίσης, ενώ απηύθυνε παράκληση προς τους θρησκευτικούς ηγέτες της Μ. Ανατολής να εμπλακούν στο διάλογο. 

Επιπρόσθετα, υπογράμμισε ότι "όταν έχουμε να κάνουμε με κρίσεις που αφορούν στη θρησκεία, χρειάζονται λεπτοί χειρισμοί στη διπλωματία σε συνεργασία με τους θρησκευτικούς ηγέτες". 
   
Ακολούθως, μίλησε για την άμεση σχέση της θρησκείας με την προστασία της ανθρώπινης ζωής και του φυσικού περιβάλλοντος και εξέφρασε την επιθυμία η θρησκεία να συμβάλλει στην ειρηνική συνύπαρξη όλων των λαών. 
   

Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της Διεθνούς Διάσκεψης για την ειρήνη στη Μέση Ανατολή





Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της διεθνούς Διάσκεψης στην Αθήνα, με θέμα «Θρησκευτικός και Πολιτιστικός Πλουραλισμός και Ειρηνική Συνύπαρξη στη Μέση Ανατολή»
  
Το γεγονός ξεκίνησε τη Δευτέρα, 19 Οκτωβρίου, με την εναρκτήρια ομιλία του Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Προκόπη Παυλόπουλου και ολοκληρώθηκε το μεσημέρι της Τρίτης, 20 Οκτωβρίου, με την υιοθέτηση των συμπερασμάτων της ολομέλειας και την καταληκτική παρέμβαση του Υπουργού Εξωτερικών κ. Νίκου Κοτζιά.

Στη Διάσκεψη συμμετείχαν επικεφαλής χριστιανικών Εκκλησιών, θρησκευτικοί ηγέτες και προσωπικότητες του μουσουλμανικού και εβραϊκού κόσμου, καθώς και διακεκριμένοι εκπρόσωποι της διεθνούς πολιτικής, της ακαδημαϊκής κοινότητας και της κοινωνίας των πολιτών.

Ο Υπουργός Εξωτερικών κ. Νίκος Κοτζιάς ευχαρίστησε όλους τους συνέδρους για την συμμετοχή τους γιατί έτσι αποδεικνύεται ότι "μπορούμε να κουβεντιάσουμε, να διαλογιστούμε και να ανταλλάξουμε γνώμες" είπε χαρακτηριστικά. 

Ανέφερε, ότι υπάρχει κάτι το κοινό ανάμεσα στην πολιτική και τη θρησκεία, "έχουμε στο κέντρο μας τον άνθρωπο και, επίσης, και στις δύο -και στην πολιτική και στη θρησκεία- πρέπει να υπάρχει συναίσθημα. Να υπάρχει συναίσθημα που να στηρίζει την αγάπη για την ελευθερία και να συνδυάζει, όπως είπαμε και στην πρωινή συνεδρίαση, χθες, την ανεκτικότητα με το σεβασμό".

Κυριακή 18 Οκτωβρίου 2015

Συνεδρίασε το Διοικητικό Συμβούλιο του Ιερού Συνδέσμου Κληρικών Ελλάδος




Τη Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2015 συνεδρίασε το Διοικητικό Συμβούλιο του Ιερού Συνδέσμου Κληρικών Ελλάδος και ασχολήθηκε με θέματα που αφορούν τον εφημεριακό κλήρο.
  
Το Δ.Σ. του Ι.Σ.Κ.Ε. εκφράζει τον προβληματισμό του, με αφορμή την πρόσφατη ειδησεογραφία για το μάθημα των Θρησκευτικών, και συμφωνεί με τη ρήση του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου κ. Ιερωνύμου, ότι γνώμονας για τη διοίκηση της Εκκλησίας είναι το Ευαγγέλιο, το Σύνταγμα και ο Καταστατικός Χάρτης της Εκκλησίας και πως τέτοια θέματα, «Εκκλησία και Πολιτεία θα πρέπει να τα αντιμετωπίζουν με συνεργασία που να είναι συνεχής χωρίς πείσματα και χωρίς επιμονές».

Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2015

Παναγία Μπρυώνη - Ένα Βυζαντινό μνημείο της Άρτας που εκπέμπει S.O.S

Μοναδικό περιουσιακό στοιχείο του έθνους των Ελλήνων είναι ο πολιτισμός μας, τα ιερά απομεινάρια και τα θαυμαστά έργα των προγόνων μας. Αυτά τα λίγα, θα πρέπει με κάθε τρόπο και με κάθε κόστος να τα προστατέψουμε και να τα περισώσουμε. Αυτά θα μείνουν για να θυμίζουν ότι κάποτε, κάποιοι είμαστε και κάτι κάναμε.











  
Η Παναγία Μπρυώνη.
Θέση και ονομασία
Σε μικρή απόσταση Ν.Α της Άρτας και ακριβώς πλάι στο δρόμο που οδηγεί στο Νεοχωράκι, βρίσκεται ένα γραφικό βυζαντινό εκκλησάκι, μοναδικό απομεινάρι ενός άλλοτε μεγάλου και ακμαίου μοναστηριού, του μοναστηριού της Παναγίας Μπρυώνη. Η προσωνυμία «Μπρυώνη» δεν έχει εξακριβωμένη προέλευση. Ισως σχετίζεται με το όνομα του κτίτορα ή κάποιου ηγούμενου, ίσως θυμίζει τον Τούρκο της λαϊκής παράδοσης που έκανε μεγάλη αφιέρωση στη μονή, επειδή χάρη σε θαύμα της Παναγίας ξαναβρήκε το φως του. Λιγότερο πιθανή είναι η εκδοχή που προβάλλει ο μητροπολίτης Σεραφείμ Ξενόπουλος στο «Δοκίμιο» του, σύμφωνα με την οποία η επωνυμία «Μπρυώνη» οφείλεται σε παραφθορά της λέξης «περιώνυμη» (περιώνυμος μονή) οπότε η σωστή ονομασία θα ήταν «Παναγία η Μπριώνη». Ο ναός τιμάται στη μνήμη της Κοίμησης της Θεοτόκου.
Σύντομα ιστορικά στοιχεία.
Με βάση πλίνθινη επιγραφή που υπάρχει στη νότια πλευρά του ναού, ο καθηγητής Παναγιώτης Βοκοτόπουλος – ο κυριότερος μελετητής του μνημείου μετά τον Ορλάνδο- τοποθετεί την ίδρυση του ναού στο 1238, όταν Πατριάρχης στην Κωνσταντινούπολη ήταν ο Γερμανός Β´. Εξίσου όμως πιθανή είναι και η εκδοχή του Σεραφείμ, ο οποίος γράφει συγκεκριμένη χρονολογία ίδρυσης του ναού (1111) άποψη την οποία εμμέσως συμμερίζεται και ο Ορλάνδος υποστηρίζοντας ότι το 13ο αιώνα δεν έχουμε την ίδρυση του ναού αλλά τη μετασκευή της παλαιότερης ξυλόστεγης τρίκλιτης βασιλικής σε σταυροειδή με τρούλλο, και ότι σ’ αυτή τη μετασκευή έκανε τον αγιασμό ο Πατριάρχης Γερμανός Β´.
Για αιώνες το μοναστήρι ανθούσε, αλλά στα χρόνια του Αλή πασά αρπάχτηκαν τα πλούτη και τα κτήματά του απ’ τους Τούρκους και έτσι έπεσε σε παρακμή. Το 1821 πυρπολήθηκε ο ναός και «έμεινεν ερείπιον σωζομένου μόνον του μέρους του ιερού Βήματος και του τρούλλου ετοιμορρόπου» καθώς μας πληροφορεί ο Σεραφείμ. Στα χρόνια 1867-1871 έγινε ριζική ανακαίνιση του ναού με εκτεταμένες επισκευές, συμπληρώσεις και ανακατασκευές, οπότε το μνημείο πήρε τη σημερινή του μορφή. Τότε προστέθηκε ο νάρθηκας και κατασκευάσθηκε ο περιβολότοιχος με το κωδωνοστάσιο καθώς μαρτυρούν δύο εντειχισμένες ενεπίγραφες πλάκες.

Χαρακτηριστικά του ναού.

Μητροπολίτης Φθιώτιδας Νικόλαος: Άργησε να μιλήσει ο Αρχιεπίσκοπος

  


Ο Μητροπολίτης Φθιώτιδας κ. Νικόλαος μιλώντας στο ραδιόφωνο του Alpha σχολίασε τα όσα είπε η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας, Σία Αναγνωστοπούλου, σχετικά με την απαλλαγή των μαθητών από τα θρησκευτικά.

Μεταξύ άλλων τόνισε:

«Να είναι ανοιχτές οι συνεδριάσεις της Ιεραρχίας, δεν φοβόμαστε την κοινοποίηση των θέσεων μας.

Οι δηλώσεις των αρμοδίων δημιουργούν στρεβλή αντίληψη. Η εκκλησία είναι πηγή πολιτισμού.

Οι μαθητές π έχουν λόγους κάνουν δήλωση, οι ορθόδοξοι δεν μπορούν να στερηθούν(θρησκευτικά)

Τουφεκίζουμε το θρησκευτικό συναίσθημα των Ελλήνων. Ενοχλεί πολύ αυτό το λαό.

Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου 2015

Δωρεάν Φροντιστήριο για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου από την Ενορία Αγίου Γεωργίου Λαμίας

  
  
  
Για τρίτη συνεχή χρονιά η ενορία του Αγίου Γεωργίου Λαμίας θα λειτουργήσει το ενοριακό Κοινωνικό Φροντιστήριο για παιδιά Γυμνασίου και Λυκείου. 

Σε μία προσπάθεια να προσφέρει μαθησιακή υποστήριξη σε μαθητές που αντιμετωπίζουν κυρίως κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα, η Ενορία του Αγίου Γεωργίου Λαμίας , προχωρεί και φέτος στη λειτουργία «Ενοριακού Κοινωνικού Φροντιστηρίου».

Έτσι, δίνεται η ευκαιρία να παρακολουθήσουν δωρεάν φροντιστηριακά μαθήματα μαθητές, Γυμνασίου και Α΄ Λυκείου , που αδυνατούν να πληρώσουν κάποιο φροντιστήριο.     
Πρόκειται για μια εξαιρετικά σημαντική πρωτοβουλία η οποία καθιστά εφικτή την παροχή εκπαίδευσης σε μαθητές, που διψούν για πρόοδο και παιδεία. 

Η προσπάθεια αυτή της ενορίας μας υλοποιείται με την ευλογία του Σεπτού Ποιμενάρχη μας κ.κ. Νικολάου και κάποιων εμπείρων Εκπαιδευτικών, που εθελοντικά προσφέρουν τα μαθήματα. 

______________________________________ Αρχειοθήκη αναρτησεων ιστολογίου