Κυριακή 27 Ιουλίου 2014

Η πιο μεγάλη αίρεση είναι ο «Οικουμενισμός»

[Του Σεβ. Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως Ιερεμία]


Αγαπητοί μου χριστιανοί

της Ιεράς Μητροπόλεως Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως,

Χαίρετε και υγιαίνετε!

1. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είμαστε βασπισμένοι στην άγια Κολυμβήθρα και μπήκαμε έτσι στην Οικογένεια του Θεού που λέγεται «Εκκλησία». Εμείς οι βαπτισμένοι, τον Θεό δεν τον έχουμε απλά δημιουργό, αλλά τον έχουμε Πατέρα, τον έχουμε τον πιο κοντινό συγγενή μας! Είμαστε χριστιανοί, βαπτισμένοι και μυρωμένοι, έχουμε την σφραγίδα του Θεού επάνω μας. Ανήκουμε στον Θεό και στην Μία, την αληθινή Ορθόδοξη Εκκλησία Του.

2. Αλλά πρέπει όχι μόνο να λεγόμαστε, αλλά και να ζούμε σαν χριστιανοί. Πρέπει να ζούμε κατά το θέλημα του Θεού, κατά τις εντολές του Χριστού μας, που είναι γραμμένες στο άγιο Ευαγγέλιο. Πρέπει να προσευχόμαστε στον Θεό με το «Πάτερ ημών...» και τις άλλες προσευχές που έχει η αγία μας ᾽Εκκλησία. Πρέπει να εκκλησιαζόμαστε την Κυριακή ημέρα. Γι᾽ αυτό την λέμε «Κυριακή» την ημέρα αυτή, γιατί ανήκει στον Κύριο, τον Θεό μας. Πρέπει να διαβάζουμε το άγιο Ευαγγέλιο και τους βίους των αγίων της Εκκλησίας μας, για να βαδίζουμε και εμείς κατά το δικό τους παράδειγμα.

3. Αλλά πως γίναμε έτσι, αδέλφια μου; Πολλοί ζούν χωρίς καμμιά έννοια του Θεού. Παραμερίζουν τον νόμο του Θεού, κάνουν δικό τους νόμο και ζούν όπως θέλουν, κατά το δικό τους «ευαγγέλιο». Τι πράγματα είναι αυτά που γίνονται!... Τις νηστείες, Τετάρτη και Παρασκευή και τις άγιες Τεσσαρακοστές, πολλοί τις έχουν διαγράψει. Οι νέοι μας, αλλά και οι μεγάλοι, κατά το πλείστον, δεν ζούν ηθική ζωή. Παιδί μου, το σώμα σου είναι αγιασμένο, γιατί είναι όλο βουτηγμένο στην άγια Κολυμβήθρα και πρέπει λοιπόν να το φυλάγεις αγνό και καθαρό. Μάθε, παιδί μου, ότι η σχέση του άνδρα και της γυναίκας μόνο στον γάμο είναι ευλογημένη. Βέβαια! Δεν θέλει ο Θεός και δεν ευλογεί η Εκκλησία τις προγαμιαίες και τις εξωγαμιαίες σχέσεις. Καί εγώ, ο Αρχιερέας του Θεού και Επίσκοπός σου, πρέπει να σού λέγω το τι θέλει ο Θεός· και αλλοίμονό μου, αν δεν σού το λέγω.

4. Αδέλφια μου, ας πάρουμε όλοι την απόφαση να ζούμε κατά το θέλημα του Θεού μας. Ας πάμε σε πνευματικό πατέρα – σε άγνωστο αν θέλετε – για να εξομολογηθούμε τα κρίματά μας, να πλυθεί και να λουστεί η ψυχή μας και να αρχίσουμε με σταθερή την απόφαση μια νέα και όμορφη ζωή, όπως την θέλει ο Χριστός μας. Αχ, να αγαπήσουμε πολύ τον Ιησού Χριστό μας, πολύ να Τον αγαπήσουμε πάνω από όλες τις αγάπες. Ο Χριστός να γίνει ο έρωτας της ψυχής μας. Καί μάλιστα, αν το καλέσει η ώρα, να είμαστε έτοιμοι και το αίμά μας να χύσουμε για την αγάπη του Χριστού, όπως και Αυτός έχυσε το Αίμά Του για την αγάπη Του σε εμάς. Ναί, Χριστιανοί μου! Κι᾽ αν μας βάλουν μαχαίρι στο λαιμό για να αρνηθούμε την πίστη μας στον Χριστό, εμείς να λέμε σαν το Δημητσανίτικο παλληκάρι, τον άγιο Ευθύμιο, τον ανεψιό του Πατριάρχου αγίου Γρηγορίου του Ε´: «Πιό βαθιά το μαχαίρι, δεν αρνούμε την πίστη μου και την αγάπη μου στον Χριστό»!

5. Καί κάτι άλλο χριστιανοί μου: Να διαβάζετε θεολογικά βιβλία, για να μάθετε καλά την ορθόδοξη πίστη μας. Γιατί υπάρχουν πολλοί εχθροί γύρω μας, που μάχονται την πίστη μας.

Καί την μάχονται, επειδή είναι αληθινή. «Αιρετικοί» λέγονται οι εχθροί μας αυτοί. Η πιο μεγάλη δε αίρεση στις μέρες μας, που έχει μέσα της όλες τις αιρέσεις, είναι ο «Οικουμενισμός». Ο Οικουμενισμός θέλει να ανακατώσει όλα τα θρησκεύματα, για την ενότητα τάχα του κόσμου. Αλλά η Ορθόδοξη πίστη μας είναι τέλεια, είναι ακέραιη, δεν της λείπει τίποτε και δεν έχει λοιπόν ανάγκη να ενωθεί με κάποια άλλη ή άλλες πίστεις, για να συμπληρωθεί απ᾽ αυτές.

 Άλλη μεγάλη αίρεση είναι ο «Παπισμός». Το περίεργο δε για τον Παπισμό είναι ότι υπάρχουν μερικοί αθεολόγητοι ιερωμένοι, που δεν γνωρίζουν ότι ο Παπισμός είναι αίρεση, ενώ τα κείμενα των αγίων Πατέρων της Εκκλησίας μας αποκαλούν καθαρά τους παπικούς «αιρετικούς». Καί συναντώνται λοιπόν οι αθεολόγητοι αυτοί, όπως τους είπα, κληρικοί με τον αιρετικό Πάπα, και τον αγκαλιάζουν και τον φιλάνε και τον καλούν αδελφό, τον λένε και «αγιώτατο» (!...) και συμπροσεύχονται μαζί του!... Σαν δεν ντρεπόμαστε!.. Αλλά εσείς, αδελφοί μου χριστιανοί της Ιεράς Μητροπόλεως Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως, θέλω να γνωρίζετε την αλήθεια και σαν ποιηματάκι να λέτε: «Ο Παπισμός είναι αίρεση και ο Οικουμενισμός παναίρεση»!

6. Αδελφοί μου, καλή μετάνοια να έχουμε όλοι μας, γιατί αλλιώς δεν πρόκειται να γευθούμε τον Παράδεισο. Ο Παράδεισος έχει δύο πόρτες: Την μια την λένε «αθωότητα» και την άλλη την λένε «μετάνοια». Από την πρώτη πόρτα, την αθωόητα, δεν περνάμε, γιατί όλοι μας είμαστε λερωμένοι. Έτσι όλοι μας πρέπει να αγωνιζόμαστε να περάσουμε από την πόρτα της μετάνοιας. Ο καθένας ας λέει: «Εύρω καγώ την οδόν διά της μετανοίας»! Τον εαυτό μου, ως Επίσκοπός σας, τον θεωρώ ως ηγούμενο στην πορεία αυτή της οδού της μετανοίας. Ας με συγχωρέσει ο Θεός και ας με συγχωρέσετε και σείς, αδελφοί μου, όπου παρεξέκλινα και φάνηκα λιποτάκτης της ιεράς αυτής οδού προς τον Παράδεισο και σας έδωσα κακό παράδειγμα με φερσίματα ανάρμοστα προς την βιωτή της μετανοίας. Εύχεσθε για μένα, για την σωτηρία μου, όπως και εγώ εύχομαι πάντοτε, κάθε μέρα, πρωί και βράδυ, για Σας.

Καλή μετάνοια και καλό Παράδεισο, ΑΜΗΝ.

Με πολλές ευχές,
 Ο Μητροπολίτης Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως Ιερεμίας


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

______________________________________ Αρχειοθήκη αναρτησεων ιστολογίου